torsdag 5 januari 2012

Update på Kayos operation + annan sjukdom hos Kayo som nu är borta :)r

Ja jag kan bara säga att idag var en väldigt bra dag konstigt nog. Kayos operation blev inte av. Vi åkte dit veterinären kollade på hennes tumör och de visade sig att tumör hade blivit mindre och störde inte längre kayo när hon går och jag citerar veterinären " jag som hade sett fram emot att skära lite men i bland för man själv bli besviken för att göra andra människor överlyckliga" hahahah stämde såå bra jag typ skrek av lycka inombords och jag log hela vägen hem och jag ler fortfarande nu när jag har en hund bredvid mig utan tratt jag och Kayo är överlyckliga även om kanske inte Kayo fattar vad som skulle ha hänt hon viftade lika mycket åt veterinären som hon alltid gör hon gillar verkligen att gå där och mer om man slipper att gå med tratt hahaha xD men vi är alla glada över att hon slapp operationen och att vi slapp kostnaderna även om de hade varit värt pengarna.

Kayo var sjuk i november 2011 och låg inne i ungefär 4 dagar på ultuna. De hela började en lördags kväll kl 19:00 med att hon började kräkas vit slem typ och vi tänkte inte mycket på de första två ggr eftersom hon kan göra så när hon fått in damm i magen och spyr då upp de efter två ggr. Men hon fortsatte från kl 19 tills innan vi fick lägga in henne på ultuna. Men tbx till senare på kväll hon väckte mig ungefär varje timme sen vi hade gått och lagt oss typ kl 22 på kvällen sen vid ungefär 04:30 så vaknade jag till och såg att hon att och såg ut som om hon skulle göra nr 2 men då tände jag lampan och såg då en "liten" pöl av blod asså bara blod inge diarré alls bara blod, sen vände jag mig och såg en STOR pöl av blod 9och jag fick panik sprang in till mamma och halvskrek Kayo bajsar bara blod, hon gick och kollade och höll för näsan direkt för de luktade verkligen illa man fick nästintill kräk reflexer. Mamma ringde till ultuna och frågade vad vi skulle göra och de sa att vi skulle avvakta och se om de gick över, och jag bara skrek är de dumma i huvudet eller hon bajsar ju blod de kan fan inte vara normalt, men vi väntade iaf sen gick jag ut med henne vid kl 06:00 hade varit ut med henne varje timme innan dess och de var fortfarande blod men sen när kl var 06 så var de värre de bara sprutade ut och de såg inte bra ut alls. Så när jag kom in så sa jag till mamma nu måste du ringa och säga att vi vill komma in oavsett. Mamma försökte lugna ner mig och sa att hon skulle ringa och när hon hade pratat med de så sa de att vi fick en tid kl 11 för de hade så himla mycket att göra även fast de var helg och farsdag. Men när vi åkte in så gick vi in och registrerade oss och sa att vi var inne. Sen fick vi vänta till typ kl 11:30 och när jag skulle hämta Kayo sen när vi fick komma in så hade hon spytt en gång i bilen. Vi gick in och en sista års veterinär student undersökte Kayo. Kan oxå säga att Kayo älskar alla och skriker av glädje så fort hon ser människor men hatar katter som vilken hund som helst. Men då orkade hon inte ens kolla på människor eller skälla på katten som undersöktes i rummet in till, då är min hund väldigt sjuk. Kayo fick stanna i fyra dagar men den tredje dagen ringde de och sa att hon fick åka hem jag blev helt överlycklig men de varade inte länge. De var så att när de skulle gå ut med Kayo innan vi skulle komma så bajsade hon blod alltså bajs med blod oxå så hon fick stanna en ytterligare dag :(. Men sen på onsdagen kom vi hela vägen till Ultuna och tog henne och skulle gå ut men då bajsade hon och gissa vad hon bajsade blod mest blod och lite bajs :( så jag gick in med henne igen och pratade med henne som lämnade ut henne till oss och hon sa bara nemen nej gud och så hämtade hon en bajspåse och lite papper och jag gick ut och hämtade de hon hade lämnat efter sig. Sen gick vi in och fick sitta i ett rum och vänta. De konstiga var att hon var überpigg och normal liksom hon hade fått dropp och var piggare. Men sen fick vi träffa veterinären och hon sa att vi skulle få åka hem för de kändes så elakt mot Kayo och oss att lämna henne och åka hem utan henne och hon trodde oxå att de kan vara att hon är lite stressad så hon fick åka hem och ta de lugnt hon bajsade bajs men med blod i ungefär två dagar och sen helt plötsligt bajsade hon "perfekt" och jag hoppade upp och ner och dansade runt och var jätteglad och grannarna måste ha trott att jag var helt puckad men e man glad så är man liksom hihi och nu mår hon prima :)))) <3<3<3<3<3 men hon fick spec mat som är bra för hennes mage och vi ska nog hålla oss till den för hon är piggare och en helt annan hund med den maten <3<3
Kayo på väg hem från veterinären idag :) vi står stilla hon kör inte xD

Kayo på Ultuna innan hon fick en kanyl som hon inte ens reagerade på hon orkade inte bry sig :((




Kayo med sin favvo leksak som har varit mitt gosedjur en gång i tiden xD  Hon är nog inte så gammal på denna bild xD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar