tisdag 27 december 2011

Vättman :)

Vättman än min ena medryttar häst. Jag började rida honom när en kompis ringde och sa att hon hade en kompis som behövde vakt åt sin häst i ca 3 veckor, och jag var inte sen till att tacka ja även fast jag inte hade ridit honom en enda gång. Men jag åkte till stallet där han stod och red han 2 ggr sen kom han hem till mig. Kan säga att jag ÄLSKAR denna häst vi hittade varandra kan jag säga, i tre veckor red jag nästan varje dag men i bland måste hästar vila så han fick vila rätt ofta efter som hans kondis inte var på topp den första veckan, sakta men säker så kom kondisen tbx och då var de fart på tjockisen :) och han gick ner ganska mycket på tre veckor :) han kommer tbx nästa sommar hoppas jag om pengarna finns annars rider jag honom ändå blir bara en bit att åka men de e det värd :) :) Har nu slutat använda väst när jag rider honom så känner mig hyfsat säker på honom nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar