måndag 26 december 2011

Trollschnauzerns Kayo

Nu tänkte jag berätta om min hund Kayo. Hon är en dvärgschnauzer som är född 27 april 2008 och blir 4 år 2012. Hon var min konfirmations present, dock fick jag inte henne men matskålar och en namntub(en rund liten sak som man sätter på halsbandet där man lägger en lapp i med kontaktuppgifter i) för jag fick själv välja kennel   och ras. Jag valde dvärgschnauzer eftersom jag tog hand om en likadan hund sen den var valp så fastnade jag för den rasen :) den hunden lever än :) men jag ville dock att min hund skulle vara av en annan färg så vi tog en kennel som hade färgen peppar och salt (grå typ).
Kayo är en väldigt pigg och glad hund som älskar alla människor, hon tror att alla som går förbi henne kommer för att säga hej till just henne xD. Jag körd på lite freestyle med henne men mest agility eftersom både hon och jag tycker de är roligast eftersom vi har hållt på med de längst :)


Kayo 8 eller 9 veckor 
Kayo 3 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar