torsdag 16 februari 2012

Realgymnasiet i Gävle + planer inför helgen



Idag har jag och mina lilla klass varit till Real i Gävle och tagit hand om deras smågnagare + en kanin samt lite ormar och andra reptiler och fåglar med. De var faktiskt roligare än jag trodde att de skulle vara :D.Ni kanske undrar vrf vi inte har djur på våran skola, jo de är för att vi delar våran skolan med en vuxenskola och då ska våra skollokaler vara allergivänliga tyvärr men de finns inget man kan göra åt de. Men efter sportlovet så ska vi iaf få fixa varsitt akvarium alltså ettorna har ett och vi tvåor har hand om ett annat som en kurs i våran utbildning och de ska bli super duper kul att få fixa med sånt tycker iaf jag :)

Fredag är de praktik som gäller börjar 10 slutar 18 och praktiken är på djurhobby här i Uppsala så om ni är i krokarna så tveka inte om att titta in de är bara kul :) :)

På lördag så ska jag mocka åt Marie i hennes stall eftersom hon är såå sjuk så tänkte jag att de var de minsta jag kunde göra liksom :) och så ska jag kanske rida Vättman efteråt men vi får se hur mycket klockan hinner bli och om jag får de eftersom jag ska vara hundvakt i helgen igen åt lilla Jullebulle :) eftersom hon ska komma så ska vi träna super mycket vilket vi inte riktigt gjorde förra helgen.

På söndag ska jag och förmodligen en kompis vara valpvakt åt Leias valpar och de ska bli spännande eftersom huset där vi ska vara är så stort så skrämmer vi upp varandra så vi hoppar till för de minsta lilla ljud hahah xD men de ska bli mysigt valparna är 4 veckor IDAG :))

De är de jag ska göra i helgen och vad jag gjorde idag hoppas de inte blev för mycket att läsa :) :p

 
Leia med bebisar ungefär typ ngn dag gamla :)




Nyfödd liten svart och silver valp :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar