fredag 10 februari 2012

Min helg ser ut som denna

På lördag imorn kommer Julia ( Dvärgschnauzer 7 år) hit och vi ska träna både henne och Kayo :) ellr jag ska de ska bli såå kul att äntligen kunna träna Julia lite mera även om hon e gammal så kan hon såå mycket mer än min hund och är lite roligare eftersom henne kan jag ha lös och hon går inte 1 cm ifrån mig medans Kayo ser en fågel och jag säger "HIT" till henne men de e som om hon visar fingret åt och säger "äh stå där och gapa jag skiter fullständigt i dig" de måste vi träna mycket mera på kan jag ju säga asså hahahaha. Men om Julia ser en fågel så behöver man bara säga till henne "du tänk inte ens tanken" hahah funkar oftast annars får man säga till lite mer på skarpen :P. Men Julia har jag tränat upp ifrån grunden och hon och jag är som handen i handsken vi passar perfekt för varandra. Men med Kayo har jag inte varit lika konsekvent men har blivit de nu mer de senaste året och vi är snart där men de är en bit kvar men vi jobbar på den som fan tränar så mycket vi kan :)

Så imorn ska vi ut och träna arslena av oss med mycket basic men enkla saker som de ändå ska kunna vid de här laget :) och sen blir de massa bus :) och kort förhoppningsvis :)


Julia 
Här är en länk till hennes mattes uppfödning de har just fått valpar (Julias gamla valp (Leia) har fått sin andra kull ) http://www.123minsida.se/tunaprastgard/46372453 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar