fredag 24 februari 2012

Bärby i dag

Idag har jag varit till Bärby och ridit två av deras ridskolehästar :) en av de jag red heter Irpa och är i vanliga fall ganska lat och envis men har sin stunder :) jag ÄLSKAR att rida barbacka på Irpa de är de bästa med henne :D Idag var de extra kul att rida henne för hon var såå himla glad och busig, hon hoppade till för de lilla minsta och när ägaren till stallet åkte förbi (hon är cool lugn när bilar och traktorer åker förbi) så red jag upp lite på en åker "infart" och stannade där och väntade tills de åkt förbi, Irpa den busan tyckte att bilen var de läskigaste hon ngnsin sätt och hört och fllyger åt sidan men jag var me på de så jag satt kvar när hon väl stod still så skrattade jag bara åt henne lilla sötisen hahah hon bockade skit mycket men inte riktigt stora bockningar får de e hon för tjock för hahahaha xD Kan ju säga att båda hästarna jag red idag hade vårkänslor :)) båda var as busiga hahahah xD de är såå kul när hästar är kontrollerbart busiga :P


Här e hon inte såå tjock men lite e hon,
  nu har hon vinterpäls oxå, så hon ser ut som en liten nallebjörn :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar